Chcem, ale nemôžem – o poruchách mužskej potencie

12.11.2017

Možno sa niečo podobné stalo už aj vám. Celý týždeň sa tešíte na svoju priateľku, v myšlienkach si predstavujete vaše spoločne strávené chvíle a veci, ktoré by ste radi vyskúšali a vychutnali si. No zároveň vás trápi otázka, či všetko dopadne dobre a podľa očakávaní. Vaše obavy môžu mať svoje opodstatnenie.

Nezlyhám, dokážem uspokojiť svoju partnerku, budem funkčný? Je to s mojou potenciou ešte stále v poriadku, som zdravý? Tieto otázky ma začali sužovať približne pred troma rokmi. V tom čase som prežíval pomerne hektické obdobie, rozbiehal som si kariéru, nový vzťah, a popritom sa venoval renovácii bytu. Posledné, čo by mi v tom čase prišlo na um bolo, že by ma mohli stretnúť problémy s erekciou. Tie sa však objavili úplne znenazdajky, v jednu noc som zistil, že skrátka nemôžem. Nevydaril sa ani druhý a tretí pokus, ani o týždeň nebola situácia lepšia, hoci som mal chuť. Čím viac som chcel, tým bola situácia horšia. Moje sebavedomie sa znižovalo, no najviac som sa obával, že by som mohol stratiť partnerku, na ktorej mi veľmi záležalo a nechcel som aby sa cítila v celej situácii vinná. Nedokázal som jej však povedať pravdu, preto som sa v tom čase intímnostiam doslova vyhýbal. Keďže som začal mať naozaj obavu o svoje zdravie, rozhodol som vyhľadať odbornú pomoc, čo znamenalo odhodiť zábrany a s týmto chúlostivým problémom navštíviť lekára.

Najčastejšie príčiny zníženej potencie

Vždy som si myslel, že problémy s erektilnou dysfunkciou sa týkajú len starších mužov. Lekár mi však vysvetlil, že poruchy erekcie vo svojom intímnom živote zaznamená až 90% mužov vo veku do 40 rokov. Dôvody sú pritom rôzne. V podstate je mužská potencia prejavom celkového zdravia muža a má na ňu vplyv každodenný životný štýl, rovnako tiež stravovanie, spánok aj trávenie voľného času. Ďalším problémom je nadmiera alkoholu a fajčenia, a tiež obezita. My muži svoju potenciu obyčajne hodnotíme podľa fyzikálnych parametrov, teda rozmerov penisu, frekvencie a dĺžky sexuálnych stykov. Ako som sa však pri svojom bádaní dočítal, sexuálna potencia je definovaná ako schopnosť muža uspokojiť ženu, teda zníženie mužskej potencie je hodnotené v prvom rade partnerkou. Neustále obavy, opakujúce sa myšlienky, výčitky a pripomienky od partnerky však môžu viesť až k chorobnej neuróze. Strach zo zlyhania pri sexe potom narastá, a to len celú situáciu zhoršuje.

Muži údajne čakajú niekoľko rokov, kým sa odhodlajú ísť k lekárovi. Problém tkvie v našej konzervatívnej spoločnosti, ktorá paradoxne na druhú stranu tlačí na mužskú potentnosť, ktorá má symbolizovať silu a úspech. Málokto z nás však dokáže hovoriť o niečom takomto intímnom, radšej by sme sa prepadli pod čiernu zem, ako priznať, že naša pýcha nefunguje tak, ako má. U mňa bolo pravedpodobným problémom práve nadmerné množstvo stresu, ktorý som si vedome vôbec nepripúšťal. Lekár ma vyšetril a predpísal mi lieky na potenciu. Odvtedy sa u mňa všetko zmenilo.

Našťastie trh s liekmi a ich generikami je dnes pestrý, a ich účinky sú viditeľné a citeľné už krátko po použití. Môžete si tiež vybrať z viacerých podôb lieku - tablety, želé, prúžky, všetky spomenuté varianty sa dajú kúpiť aj z pohodlia domova, napríklad v e-shope lacnegenerika.sk. Lieky nefungujú ako afrodiziaká, a to je dôležité si uvedomiť. Je tiež nevyhnutné mať zdravé srdce a absolvovať preto všetky potrebné vyšetrenia.

Ja osobne používam liek, ktorý účinkuje pri sexuálnom stimulovaní. Akákoľvek je totiž príčina, problém s erekciou spočíva v tom, že v penise je vplyvom svalových a cievnych zmien nedostatok krvi potrebnej na jeho stvrdnutie a udržanie tvrdosti. Liek mi umožňuje dostatočne dlhú erekciu, potrebnú na dokončenie sexuálnej aktivity. Možných vedľajších účinkov som sa vôbec neobával, nakoľko som bol dôkladne vyšetrený a benefity lieku u mňa prevyšovali.

Musel som sa však úplne vyhnúť pitiu alkoholu a upravil som si aj životosprávu. Úplne som vyradil obľúbené vyprážané a konzervované jedlá, znížil som príjem cukru. Dnes už mi niekedy stačí pocit, že lieky mám a nemusím ich ani vždy použiť. Vďaka ich pomoci sa mi však začalo opäť upravovať sebavedomie, čo je však najdôležitejšie, aj môj vzťah sa vrátil do normálnych kolají. Dôvodom, prečo som neváhal aktívne riešiť svoj problém bolo aj to, že v blízkej dobe by som si rád založil rodinu.

Nenechajte zájsť problém priďaleko

Ešte v nedávnej dobe bol najlepším merítkom mužskej potencie počet potomkov. Dnes je to však synonymum pevnej erekcie spojenej s pocitmi, ktoré sa spájajú s mladosťou a tiež schopnosťou uspokojiť ženu aj bez splodenia potomkov. Málokto si uvedomuje, že problém s erekciou sa prehlbuje nenápadne a postupne, prichádza so stále častejšími, opakujúcimi sa zlyhaniami. Ak vás zaujíma, ako takéto problémy vyzerajú v reálnom živote, odporúčam nasledovný článok.

Každý muž sa snaží svoj problém s erekciou vyriešiť po svojom, všetkých nás však spája túžba po kvalitnom milovaní, ktoré je vo vzťahu nielen žiadúce, ale aj zdravé. Nie je preto hanbou siahnuť po dostupných liekoch, ktoré si dokážu s uvedeným problémom efektívne poradiť. Čas na správnu zmenu je práve dnes.

© 2016 Lojzove zápisky. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky