Nová kancelária: Ako som si krok za krokom splnil sen

12.01.2017

Zmena je život. Dlhé roky som pracoval z domu, teraz si to už neviem ani predstaviť. Sťahovanie do kancelárie a hlavne jej zariaďovanie nábytkom a doplnkami bolo spočiatku náročné, no výsledok stojí za to. 

Roky trvalo, kým sa to podarilo. Po mnohých snahách sa mi konečne podarilo presunúť svoj malý biznis z prostredia "home office" a prenajať si v centre mesta priestrannú kanceláriu. Už som si ani nevedel predstaviť, aké to je vybavovať pracovné telefonáty bez detského kriku a samých hračiek pod nohami.

Poslednom kvapkou bolo, keď mi dcérka začala hrávať hry na stolnom počítači a omylom vymazala dôležité dokumenty a faktúry, kým som obedoval. Našťastie sa mi ich podarilo akoby zázrakom obnoviť, no bolo mi nad slnko jasnejšie, že takto to už ďalej nepôjde. Musím si nájsť vlastný priestor na pracovné povinnosti. Byt je pre detské kráľovstvo a rastúci biznis skrátka primalý. 

Priestor bol dokonalý

Musím sa pochváliť, naozaj sa mi podarilo zohnať za relatívne slušnú sumu veľký priestor s prekrásnym výhľadom na námestie. Zamiloval som si ho okamžite. I keď tie biele a holé steny by možno niekomu neimponovali, ja som si už v hlave predstavoval, ako bude po doplnení nábytkom a dizajnérskymi kúskami vyzerať každý meter.

Celá budova bola staršia. Nachádzali sa v nej vysoké historické stropy, ktoré dodávali priestoru zvláštny, ťažko opísateľný dojem. Jediné, čo by ma mohlo zastaviť v prenájme, by bol manželkin negatívny názor. Zobral som ju tam večer, keď celé námestie žiarilo svetielkami a typickým ruchom. Bolo mi jasné, že nedokáže povedať nie, aj keď to sama neprizná. Dušou je romantička a ten výhľad ju skrátka očaril. Prenájom kancelárskych priestorov bol teda konečne úspešne odklepnutý.

Nábytok musel byť funkčný i elegantný

Výber nábytku nám trval dlhšie, než som pôvodne predpokladal. Aj napriek nespočetným návštevám obchodných domov a špecializovaných eshopov som sa skrátka nevedel rozhodnúť pre tie základné kusy nábytku, ktoré budú tvoriť gro kancelárie. Napokon mi, ako inak, pomocnú ruku podala moja úžasná polovička. Moju predstavu poznala do detailov, takže vytriediť niekoľko možností pre ňu nebol problém.

Nakoniec sme vybrali také zariadenie pracovne, ktoré bolo moderné, funkčné a zároveň nepôsobilo lacno, ba práve naopak. Vyžarovalo zo seba nadčasovosť a eleganciu. Presne teda to, čo moderná kancelária s rastúcim biznisom jednoducho musí mať. Nábytok však musel byť aj funkčný a oku lahodiaci - aby som tam mohol spokojne a nerušene pracovať.

Tmavé drevo dominuje

K obrovskému oknu sme zvolili mohutný pracovný stôl z tmavého dreva. Kancelárske kreslá do pracovne ponúkali všade. Ale ako som už spomínal, výber bol aj napriek tomu zložitý. Veď na tom kresle strávim takmer celý deň, preto je nevyhnutné, aby som sa v ňom cítil maximálne pohodlne. A aby bolo šetrné k mojej boľavej chrbtici.

Do oka mi v obchode padlo jedno kožené kreslo, ktoré si len pýtalo, aby sa doň niekto pohodlne usalašil. Tak som neváhal a vyskúšal, či bude ono to pravé. A bingo! Nebolo najlacnejšie, no za tú sumu veru stálo. Plus sa výborne hodilo k pracovnému stolu.

Na okná sme nevymýšľali žiadne záclony či závesy - použili sme jednoduché žalúzie, ktoré nerušili a plnili na sto percent svoju úlohu. Kedykoľvek sa môžem od stolu na kresle otočiť a vychutnávať si výhľad na pulzujúci život v meste. Postupne sme aj zvyšok nábytku doladili podľa mojich predstáv. Moderné skrine, poličky, ďalší úložný priestor, všetko z príjemného tmavého dreva.

Konferenčná miestnosť púta pozornosť

Čomu som prikladal extra pozornosť a dôležitosť, bol menší priestor v kancelárií, oddelený od zvyšku presklenými dverami. Ten bol určený pre pracovné návštevy, pohovory a porady s externými zamestnancami. Je predsa jasné, že nemôžem privítať nejakú pre mňa dôležitú osobu na lacných stoličkách z výpredaja.

Nakoniec som sa nechal manželkou nahovoriť a prvýkrát som objednal konferenčný stôl a k nemu stoličky z eshopu - teda bez toho, aby som ich najskôr videl. Našťastie, pokus dopadol na jednotku s hviezdičkou, stôl bol prekrásny a dizajnérske stoličky pútajú pozornosť hneď po vstupe do miestnosti.

Doplnky priniesli žiadaný efekt

Keď sme mali viac-menej výber a umiestnenie hlavných kusov kancelárskeho nábytku za sebou, uvedomil som si jednu vec. Miestnosť pôsobí strašne odmeraným a akýmsi ľadovým dojmom. Tmavé drevo sme síce trochu zjemnili koženým kreslom a stoličkami, no aj tak celému priestoru chýbalo prirodzené teplo.

Na rad teda prišli rôzne doplnky, ktoré mali za úlohu vyriešiť chladný dojem kancelárie. Zaobstarali sme veľký obraz s nerušiacim abstraktným motívom a na webe som objavil pracovnú nástenku s potlačou svetového atlasu, ktorej sme našli miesto na stenu pri okne.

Zlatá farba a sklo

Zvyšné doplnky sme sa rozhodli ladiť v zlatej až mosadznej farbe a tiež sme použili sklo. Zaujímavé dizajnérske lampy so zlatým prevedením nielenže dávajú priestoru efekt exkluzivity, ale zároveň vytvárajú žiadaný kontrast s tmavým nábytkom. Nezabudli sme tiež na hodiny na stenu či rôzne organizéry a držiaky v rovnakej farbe. Krôčik po krôčku sa moje sny pretavili do reality.

Punc dokonalosti prinieslo spomínané sklo, mohutné vázy a dekoračné sklenené nádoby už len doťukli náš zámer. Samozrejme, manželka musela mať "posledné slovo", na pracovnom stole som si jedno ráno našiel hneď niekoľko fotografií celej rodiny v krásnych zlatých rámoch.

© 2016 Lojzove zápisky. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky