Jediná zrnková káva, ktorá mi pomáha

06.02.2018

Vždy som sa označoval za závislého od kávy. Bola, ale aj je to moja vášeň už niekoľko rokov. Nikdy som si nevedel predstaviť čo len jeden deň bez kávy. Žiaľ, to, čo som donedávna pil, som nazýval kávou, no netušil som ešte, že káva chutí úplne inak a hlavne jej vlastnosti sú úplne iné, ako poznám.

Prvé stretnutie s myšlienkou kvalitnej kávy

Cez jedného svojho známeho som mal šťastie dozvedieť sa viac o svojej milovanej káve. V jednej bratislavskej kaviarni bola beseda o kvalitnej káve a najviac ma zaujala myšlienka Power kávy od novozaloženej internetovej firmy Powerlogy.com. Jej zakladateľ Dušan Plichta rozprával o založení firmy a o hlavnej myšlienke Power coffee. Za jeho vynaliezavosť som mu doteraz vďačný, pretože jeho zrnková káva je súčasťou mojej každodennej závislosti.

Powerlogy ako značka zdravého jedla bola založená na základe šírenia kvalitnej a zdravej kávy. Zakladateľ značky je známy svojím cestovateľským a dobrodružným duchom, ktorý preniesol aj do svojich poznatkov. Počas cestovania po plantážach nadobudol poznatky o káve a pozorovaním zistil, že káva, ktorá sa podáva na Slovensku či v Čechách, je nekvalitná a energeticky nedostatočná. Na prednáške spomínal, že káva na Slovensku viac škodí, ako prospieva, a rozhodol sa slovenským ľuďom pomôcť. Myšlienka zdravej a kvalitnej kávy ho napĺňala a jeho pokusmi spojenými s ochutnávaním a pražením došlo k vytvoreniu BIO kvalitnej kávy.

Podľa Plichtu je naša slovenská káva s nedopraženými kávovými zrnami, s nepríjemnou kyslosťou a hlavne s obsahom akrylamidov. Počas určitého obdobia sa snažil degustáciou vytvoriť kávu, ktorá by bola zdraviu prospešná a zároveň by človeka nabudila energiou na viac ako normálnych 15 minút. Vytvoril tak kávu s novou receptúrou a názvom Power coffee.

Power káva ma ohúrila

Počas posledného pol roka som skúšal viacero káv. Od instantných káv zo supermarketov cez zrnkové kávy z malého obchodu alebo pražiarne až po internetové obchody. Spravil som si svoj osobný prieskum, ktorá káva by mi mohla chutiť najviac. Samozrejme, v celom akoby teste vyhrávali zrnkové kávy, ktoré som si mohol doma namlieť sám v kávovare. Spomedzi zrnkových káv sa mi najviac páčili tie z pražiarne, no najlepšia bola jednoznačne Power coffee. Zrnková káva už len po otvorení krásne vonia, a keď som si nechal zrnká pomlieť v mlynčeku, bol som ohúrený jej kvalitou. Zakladateľ si naozaj nechá záležať a svojim zákazníkom ponúka kvalitnú kávu.

Power coffee je káva zložená zo 100 % arabik zŕn až z 3 krajín sveta. BIO označenie získala vďaka pestovaniu bez pesticídov, a teda bez chemikálií. Kávové zrná sú opražené medium, čiže nie sú horké ani kyslé. Káva mi počas dňa dokáže navodiť energiu na dve až tri hodiny, čo sa mi pri inej káve nestalo. Odvtedy, ako som ochutnal túto kávu, som už inú nechcel a stále si svoj názor zastávam.

Skúšobné obdobie

Počas obdobia, keď som zrnkové kávy skúšal, som dokázal spozorovať viacero vlastností kávy. Niektoré kávy mi podľa mňa dokázali dokonca ublížiť na zdraví. Počas štúdie kávy som sa dozvedel, že niektorá instantná káva môže obsahovať množstvo toxínov, ktoré sú pre zdravie nebezpečné. Dôvodom je zlé skladovanie zŕn či vpichovanie arómy do nádoby s kávou. Okrem malého obsahu kávovej arómy má instantná káva aj menej podielu kofeínu, čo vedie k minimálnemu zdroju energie. Čiže som si doteraz mohol dať aj tri šálky kávy, no vôbec mi to nevytvorilo energiu.

Oproti instantnej káve je tá zrnková odlišná najmä chuťou. Môžem tvrdiť, že zrnková káva obsahuje reálnu chuť kávy, ktorú si pomeliem sám doma v mlynčeku na kávu. Záleží len odo mňa, ako hrubo si zrnká nameliem. Okrem rozdielu v chuti má zrnková káva aj rozdielny vplyv na moje telo, hlavne na žalúdok. Ako pijem Power coffee, nemávam problém s prekyslením a záhou. Častá konzumácia nekvalitnej kávy by mohla viesť k vážnym problémom môjho tráviaceho systému. Vďaka zrnkovej káve Power coffee som spoznal priaznivé účinky na telo v podobe obsiahnutých esenciálnych olejov, ktoré pôsobia antioxidačne a stimulačne.

Tak ako som si kedysi myslel, že po vypití jednej šálky akejkoľvek kávy mi vyskočí srdce z hrude a budem mať energie na rozdávanie, tak tento pocit som zažil jedine pri tejto Power káve. Mnoho iných mi nedodalo energiu vôbec, a ak náhodou nejakú áno, tak jedine na 15 minút.

Spolu v kombinácii Power coffee s MTC olejom a ghee maslom je dokonalý zdroj energie aj pre športovcov, čo oceňujem aj ja. Svojím prieskumom som sa tak dostal k jednoznačnému výsledku, že káva, ktorá je ponúkaná za lacné peniaze a nielen v instantnej verzii, je nekvalitná a niekedy až škodlivá telu.

Keďže moje pitie kávy je každodenné, musel som siahnuť hlavne po kvalite a viem, že Power coffee tú BIO kvalitu naozaj predstavuje.

© 2016 Lojzove zápisky. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky