Zariadiť kúpeľňu nie je až také ľahké

21.02.2018

Zariaďovanie izieb ma v podstate nikdy nebavilo, vždy som takmer všetko nechával na manželku. No po tom, čo sme sa presťahovali do nášho vysnívaného domu, sa nám zrazu naskytol väčší priestor v kúpeľni, ktorý bolo potrebné zaplniť. Manželka mala isté predstavy, ktoré som buď odobril, alebo som pridal aj ja svoj názor. Na väčšine sme sa zhodli, a tak sme sa pustili do zariaďovania.

Kúpeľňa je miestnosť, v ktorej trávime dosť času obidvaja a najmä manželka každé ráno. Chceli sme, aby táto miestnosť bola útulná, no zároveň, aby sme v nej vždy mali všetko poruke.

Veľkú kúpeľňu nie je problém zaplniť

Na rozdiel od nášho bytu, v ktorom sme bojovali s malým priestorom, sme ho v dome mali dosť. Kúpeľňa nebola výnimkou a mali sme šťastie na priestrannú kúpeľňu, kde sme ráno mohli vykonávať každodenné rituály obaja naraz. Manželka svoje úpravy a ja tiež. Bol som odjakživa praktickým človekom, a tak som očakával, že všetko budem mať poruke a všetko bude mať svoje miesto. Na to, aby sme to docielili, museli sme sa dohodnúť, aký kúpeľňový nábytok si vyberieme.

Zariadenie bojuje najmä s vlhkosťou

Dnes nie je problém v ponukách. Tých je v obchodoch neúrekom, ťažšie je vybrať si. Rozhodli sme sa nakupovať osobne v obchodoch, všetko sme totiž chceli vidieť a poprípade vyskúšať si.

Manželku takmer ako každú ženu zaujímal hlavne dizajn, no ja ako správny chlap som sa zameriaval najmä na to, aby zariadenie v kúpeľni vydržalo čo najdlhšie. Predsa len, kúpeľňa je miestnosť, kde na zariadenie číhajú nebezpečenstvá, ako napríklad nadmerná vlhkosť.

Skrinky pod umývadlom

S vodou bojujú najmä skrinky, ktoré sa nachádzajú pod umývadlom. Samozrejme by mali byť z takého materiálu, ktorý odolá vode. Nedali sme sa nalákať na lacné kúpeľňové skrinky, a väčšiu pozornosť sme teda venovali materiálu, z ktorých sú vyrobené. Vybrali sme si skrinky z drevotriesky s lesklým povrchom. Uprednostnili sme ho pred matnejším, na ktorom nám v byte bolo vidieť odtlačky.

Závesné skrinky ako ukladací priestor

Keďže moja manželka potrebuje k svojim úpravám v kúpeľni veľa vecí, dôležitou úlohou bolo pre nás vyriešiť ukladací priestor. Kozmetiku, drogériu, šampóny, kondicionéry a milión ďalších vecí, ktoré sme museli niekde ukryť. Chceli sme sa vyvarovať otvoreným skrinkám, kde je všetko na očiach, a preto sme siahli po závesných skrinkách. Tie sme umiestnili po bokoch vedľa umývadla z obidvoch strán. Skrinky sú masívnejšie, no to neprekáža, keďže, ako som v úvode spomenul, naša kúpeľňa disponuje obrovským priestorom.

Masívne zrkadlo nad naším dvojumývadlom

Veľmi dôležitou súčasťou kúpeľne je určite zrkadlo. Manželka chcela samozrejme veľké, v ktorom by sa vynímala. Nebol som proti, výhodou bude to, že sa tam môžeme vytŕčať naraz obaja. Zvoli sme si zrkadlo bez rámu, ktoré vyzerá naozaj luxusne. Čo som asi zabudol spomenúť, je, že s manželkou sme sa rozhodli pre dvojumývadlo. Presvedčila nás veľká kúpeľňa a to, že sme si mohli vybaviť ranné rituály naraz.

Kúpeľňové regály na osušky

Ukladací priestor sme vyriešili jednak závesnými skrinkami, no vecí, ktoré do kúpeľne potrebujeme, je viac. Ide najmä o uteráky, osušky a malé uteráčiky na ruky. Do kúpeľne sme si preto zaobstarali regály. Nie drevené, na aké ste zvyknutí napríklad na chodbe, ale siahli sme po kovovej verzii. Regál síce nie je zakrytý, no uteráky predsa nemusíme zakrývať. Regál sme umiestnili k dverám do kúpeľne.

Závesné háčiky na župany

Župany sme pozavesovali na háčiky, na ktoré si sem-tam zavesím aj svoje nohavice alebo košeľu, keď prídem z práce. Som totiž natoľko lenivý, že len čo sa prezlečiem, veci si nechávam v kúpeľni. Háčiky preto plnia pre mňa významnú úlohu.

Masívnejšia vaňa v strede kúpeľne

Nad čím sme s manželkou asi najdlhšie premýšľali, bola otázka vane alebo sprchového kúta. V byte sme si vystačili s vaňou, a tak nás to viac ťahalo ku kútu. V hlave som mal len krátku sprchu, ktorá trvá pár minút. No manželka sa v starom byte rada kúpavala a strávila vo vode aj hodinu. Nakoniec sme sa predsa len rozhodli pre vaňu. Masívnu vaňu, ktorú sme umiestnili možno pre niekoho neštandardne do stredu miestnosti. Vaňa je biela a stojí na pekných pozlátených nožičkách. Kúpanie sa tak nielen pre manželku, ale aj pre mňa stalo naozajstným zážitkom.

Mäkký koberček, ktorý vám spríjemní vystupovanie z vane

Vychádzanie z vane nám spríjemňuje koberček, ktorý sa nachádza hneď pri nej. Rôzne koberce či kúpeľňové podložky sa do kúpeľne naozaj hodia, keďže nikto z nás nechce po sprchovaní alebo kúpeli stúpiť na chladnú zem. Koberček vyberala manželka, ktorá sa celkovo s farbami v kúpeľni vyhrala. Aj doplnky, ako rôzne ukladacie boxy, kôš na prádlo a všelijaké iné košíky vyberala so zaujímavým dizajnom. Aj takéto vecičky, ktoré kúpite za pár centov, vám môžu vynoviť aj starú kúpeľňu.

Štýlový nábytok do kúpeľne si dnes môžete vybrať na viacerých miestach. V e-shopoch si môžete ponuku popozerať a v obchode zakúpiť. Je totiž lepšie, ak to vidíte na vlastné oči a presvedčíte sa, že sa to do vašej kúpeľne bude hodiť a že aj materiál je vhodný.

Možno ste si mysleli, že zariadiť kúpeľňu je ľahká záležitosť, no opak je pravdou. Aj pri zariaďovaní takejto miestnosti musíte brať na zreteľ viacero faktorov, z ktorých najdôležitejším je určite veľkosť danej kúpeľne. My sme to zvládli a dnes sa tešíme zo štýlovej kúpeľne.

© 2016 Lojzove zápisky. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky